Dla aktywnych: suplementy i odżywki

i kolorami, wysportowanymi sylwetkami na etykietach i rzeko dobrym działaniem na nasze ciało. Niestety znaczna większość to przesłodzone napoje o zawartości kilku minerałów i soli. Zamiast sklepowych napojów tego typu warto prz

Dodane: 10-09-2016 06:23
Dla aktywnych: suplementy i odżywki Jednym z silnie rekomendowanych rodzajów suplementów jest białko serwatkowe. Produkty z tym białkiem można nabyć np. w .

Popularne izotoniki

Izotoniki w sklepach kuszą intensywnymi kolorami, wysportowanymi sylwetkami na etykietach i rzeko dobrym działaniem na nasze ciało. Niestety znaczna większość to przesłodzone napoje o zawartości kilku minerałów i soli.

Zamiast sklepowych napojów tego typu warto przyrządzić je sobie samemu- w domowym zaciszu. Składniki i końcowy smak można dostosować do własnych preferencji. Ja polecam izotonik z miodem, cytryną, imbirem i oczywiście solą morską. Świetnie nawodni nasz organizm i uzupełni sporo potrzebnych soli mineralnych. Można też użyć wysoko mineralizowanej wody, co tylko poprawi skład naszego napoju.


Zapotrzebowanie na białko. Jak dozować?

Aminokwasy, czyli białka to podstawowy budulec tkanek w naszym ciele. Istnieją wyspecjalizowane aminokwasy, które ułatwiają budowę mięśni i to właśnie te typy białek przyjmują sportowcy, aby zwiększyć skuteczność swojego treningu.

Ilość przyjmowanego białka na dobę powinna być ustalona na podstawie ilości masy mięśniowej lub całościowej organizmu. Przyjęło się, że powinno się podawać około 2 g białka dla osób ćwiczących, a więcej dla intensywnie uprawiających sport. Najlepiej jest je przyjmować w diecie, razem z innymi składnikami odżywczymi, jednak przy większym zapotrzebowaniu może być ciężko taką dietę ułożyć, więc warto się wspomóc białkiem serwetkowym.


Regularność i rutyna treningu

Suplementy i zdrowe odżywianie się to podstawa każdego rodzaju treningu. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nasz trening był efektywny. Dlatego poza poradami trenera warto zasięgnąć opinii dietetyka, najlepiej sportowego. Taka konsultacja pomoże ustalić szczegółową dietę, dopasowaną do treningu i naszych potrzeb.

Inną sprawą jest konsekwencja i dobre nawyki. Jeżeli nie będziemy regularnie trenować to żadne suplementy i diety nam nie pomogą. Jeżeli mamy w planie 3 treningi na tydzień to wypada tego planu przestrzegać.