Dla biznesu - o wirtualnych biurach

y pojawiła się właściwie we wszystkich dziedzinach olbrzymia konkurencja. To jednak nie zniechęca kolejnych osób do założenia własnej działalności. W niektórych przypadkach taka inwestycja to naprawdę najlepsza decyzja biznesowa w

Dla biznesu - o wirtualnych biurach

Czy możemy spodziewać się dalszego rozwoju firm zajmujących się wirtualną biurowością?

W związku z tym, że założenie firmy stało się możliwe nawet dla przeciętnej osoby pojawiła się właściwie we wszystkich dziedzinach olbrzymia konkurencja. To jednak nie zniechęca kolejnych osób do założenia własnej działalności. W niektórych przypadkach taka inwestycja to naprawdę najlepsza decyzja biznesowa w życiu wielu osób. Nic więc dziwnego, że działalność taka, jak wirtualne biura, ciągle zyskuje na popularności. Obsługa administracyjna czy wsparcie w dziedzinie księgowości i rozliczeń podatkowych jest nieraz bardzo potrzebna z uwagi na brak kompetencji w tym zakresie osób zakładających własną firmę. Wirtualne biura idealnie wpasowały się w potrzeby rynku i coraz częściej zaczynają zastępować tradycyjną biurowość.


Jak wybrać wirtualne biuro?

Osoby wybierające spośród wielu ofert dotyczących prowadzenia wirtualnej biurowości często mają spory problem z wybraniem najkorzystniejszej oferty. Bardzo często dobrym pomysłem na dokonanie naprawdę najwłaściwszego wyboru jest skorzystanie z porady znajomych biznesmenów, korzystających już od dłuższego czasu z tego rodzaju usług. Czasem przydatne jest także przeszukanie Internetu i znalezienie tam opinii na temat działalności takiego biura. Wirtualne biura to dość poważna decyzja, ponieważ osoby zajmujące się taką działalnością mają dostęp do najważniejszych dokumentów dla naszego przedsiębiorstwa. Trzeba wobec tego za każdym razem dokonywać bardzo ostrożnych i przemyślanych wyborów w tym zakresie.


Obowiązek stosowania instrukcji kancelaryjnych

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. ? dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów ? nie objętych rozporządzeniem ? instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

Instrukcję kancelaryjną tworzy się ? w przypadku podmiotów nie objętych rozporządzeniem ? przede wszystkim na podstawie regulaminu organizacyjnego danej jednostki. Instrukcję kancelaryjną zatwierdza do użytku kierownik jednostki; w przypadku jednostek państwowych i samorządowych po uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna