Dobre i rzetelne warsztaty, jak szukać?

zacja)ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do gr

Dodane: 05-08-2016 19:40
Dobre i rzetelne warsztaty, jak szukać? Należy szukać uczciwego mechanika, gdyż to jedyna droga, aby zreperować nasz pojazd właściwie i profesjonalnie. Jak dobrze wybrać warsztat i na co uważać?

Encyklopedia o ABS (motoryzacja)

ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP czy Adaptive Cruise Control.

ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)


Czy ciężko jest znaleźć mechanika?

Znaleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań.

Na szczęście w dobie internetu można znaleźć bardzo szybko dobrego mechanika, wystarczy dobrze przeszukać różne fora dyskusyjne i portale informacyjne. Zazwyczaj ci dobrzy mechanicy mają swoje strony www, lub chociaż wizytówki na różnych portalach ogłoszeniowych. Generalnie dla chcącego nic trudnego.


Przeglądy ASO

Serwisowanie auta w ASO to dość droga sprawa, jednak i tak nie mamy 100% pewności, że wykonane tam usługi będą na odpowiednim poziomie. Właściciele nowych samochodów mają przymus jeżdżenia do ASO nawet z wymianą oleju, a pojechanie do innego serwisu grozi utratą gwarancji, a tego nikt by nie chciał.

Kolejną bolączką posiadaczy salonowych aut jest dostępność części po zakończonym okresie gwarancyjnym. Brakuje części używanych i zastępczych, a oryginalne coraz rzadziej dostępne są w Polsce.