Kilka ogólnych zagadnień o mechanice i profesjonaliźmie

rka. Typów maszyn jest w praktyce znacznie więcej i każda z nich spełnia konkretne zadania, dzięki czemu prace przebiegają szybciej i sprawniej. Dodatkowo mogą być to maszyny nowe bądź używane, a także sfinansowane z własnych środ

Kilka ogólnych zagadnień o mechanice i profesjonaliźmie

Maszyny budowlane ? nowe i używane, za gotówkę i w leasingu

Maszyny budowlane są mocno zróżnicowane, choć zazwyczaj kojarzymy je z podstawowymi takimi jak koparka, czy ładowarka. Typów maszyn jest w praktyce znacznie więcej i każda z nich spełnia konkretne zadania, dzięki czemu prace przebiegają szybciej i sprawniej. Dodatkowo mogą być to maszyny nowe bądź używane, a także sfinansowane z własnych środków lub wzięte w leasing. Naprawa maszyn budowlanych może być realizowana przez autoryzowany serwis lub firmę, która zna się na obsłudze maszyn, oferuje części wymienne do nich i potrafi przywrócić dane urządzenie do właściwego stanu. Aktualnie na rynku działa wielu dostawców maszyn budowlanych, dlatego warto porównać oferowane warunki zakupu bądź wynajmu danej maszyny.


Koparka jednonaczyniowa

Koparka jednonaczyniowa ? typ koparki wyposażony w jedno naczynie urabiające, pracująca w cyklu przerywanym, tzn. pomiędzy kolejnymi etapami pracy naczynia urabiającego występują etapy pomocnicze, takie jak przeniesienie naczynia z urobkiem, jego opróżnienie i powrót do pozycji pracy. Jest to grupa koparek najpowszechniej znanych i stosowanych. Znajdują powszechne zastosowanie przy pracach ziemnych budowlanych i transportowych. Rzadko, a dotyczy to głównie dużych maszyn, są stosowane w górnictwie odkrywkowym.

Koparki jednonaczyniowe przy zastosowaniu wymiennnego osprzętu są wykorzystywane do innych niż kopanie prac pomocniczych, m.in.:

podnoszenia ładunków (wtedy wyposaża się ją w osprzęt dźwigowy)
jako ładowarka (osprzęt ładowarkowy)
jako kafar (osprzęt kafarowy)
inne (widły, nożyce, młot hydrauliczny, świder, czy zrywak)


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka_jednonaczyniowa


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka