Krótko o pogotowiach komputerowych

.Czym jest opieka informatyczna dla firm?Sporo serwisów komputerowych oferuje także obsługę informatyczna dla firm. Usługa ta polega na opiece nad wszystkim co jest związane z informatyką w danej firmie. Często jest to serwer dany

Dodane: 07-09-2016 15:10
Krótko o pogotowiach komputerowych Czasami laptop się zepsuje, niestety często w najgorszym momencie. Czasami nie ma innej opcji i trzeba wzywać , żeby go naprawić. Na szybko właśnie o serwisach komputerowych.

Czym jest opieka informatyczna dla firm?

Sporo serwisów komputerowych oferuje także obsługę informatyczna dla firm. Usługa ta polega na opiece nad wszystkim co jest związane z informatyką w danej firmie. Często jest to serwer danych, linie telefoniczne, VoIP, sprzęt komputerowy i drukarki. Opieka informatyka może być realizowana w formie stałego zatrudnienia lub usługi abonamentowej z określona liczba reakcji na dany miesiąc.

Niezależnie od modelu pomocy informatyka musi on znać się na rozwiązaniach zastosowanych w danej firmie. Ogólnie jest to usługa potrzebna w firmach różnej wielkości. A specjalista znający sie na rzeczy szybko pomoże w razie awarii.


O serwisie laptopów

Ostatnimi czasy to głównie laptopy lądują w serwisach. Może to dlatego, że jest ich znacznie więcej niż stacjonarnych komputerów PC a może dlatego, że się bardziej psują?

Odpowiedzią na to pytanie jest raczej znacznie większa liczba komputerów przenośnych niż stacjonarnych. A jednocześnie ich serwis jest znacznie trudniejszy z uwagi na znaczną miniaturyzację.

Dla amatorów już samo zdjęcie obudowy laptopa jest sporym wyzwaniem. Oczywiście mowa tu o zdjęciu tej obudowy bez uszkodzenia i zmontowaniu z powrotem. Nie jest to takie proste - nawet śrubki w laptopie mogą stanowić problem. Praktycznie wszystkie mają ten sam format gwintu ale mają różne długości. Dłuższe są śrubki mocujące zawiasy matrycy - wkręcenie ich w innym miejscu może spowodować poważne uszkodzenie.


Czy serwisowanie komputera się opłaca?

Czy warto serwisować komputer, czy też lepiej kupić nowy sprzęt? Cóż - jeśli nie mamy już gwarancji to czasem się zastanawiamy, czy nie powinniśmy kupić nowego urządzenia. Producenci bardzo chcą, żebyśmy tak myśleli. Jednak bardzo często problem da się naprawić niewielkim kosztem, nawet jeżeli uszkodzona jest płyta główna - będziemy kilkaset złotych "do tyłu" a nie kilka tysięcy. Ba - czasami warto przemyśleć, czy opłaca się wysyłać komputer na naprawę gwarancyjną. Bardzo często okazuje się, że jednak ta naprawa nie zostanie wykonana na koszt producenta, ponieważ sprzęt został rzekomo zalany,. Wtedy albo spotka nas odmowa, albo sami będziemy musieli ponieść koszty. Niestety - trzeba się uzbroić w cierpliwość, jeśli chcemy by producent spełnił swoje obietnice.