Poligrafia, a marketing

e są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów. Znacznie zwięks

Poligrafia, a marketing naklejki wypukłe 3d
Nalepki mogą przybierać różne formy i kształty, w tym również wypełniane żywicą lub z tworzyw sztucznych. O różnych poligraficznych gadżetach.

Zmiana zapotrzebowania na druk

Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.

Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?


Drukarnie internetowe

Drukarnie internetowe to najnowszy trend na rynku i nic dziwnego, że użytkownicy- ci bardziej nowocześni- chętnie korzystają z takich drukarni. Do zalet tego rozwiązania można zaliczyć z pewnością jasne i z góry ustalone warunki druku, sprawdzenie plików przez skrypt oraz szybkość realizacji.

Jak każda innowacja ma to też swoje wady- nie możemy sprawdzić wydruku tylko zostaje on nam wysłany, przez co możliwości reklamacji są ograniczone. Czasami dochodzi do błędów oprogramowania. Jednak najgorsza wada to brak indywidualności w takich internetowych zamówieniach, a jest to coś co ceni sobie nie jeden stały klient.


Papier

Papier w poligrafii i drukarstwie jest chyba najistotniejszą, zaraz obok farb, rzeczą. Bez niego nie możliwy byłby druk. Papier jako tworzywo jest znany od 105 r. n. e., czyli od bardzo dawna. Jednak dopiero w okolicach XX wieku zaczęto wymyślać coraz to nowe rodzaje papieru do różnych zastosowań.

I mamy teraz papier kredowany, biały, śliski, pokrywany tworzywami sztucznymi itp. Wszystko to aby osiągnąć różne rezultaty druku reklamowego i publicystycznego. Od wyboru papieru zależy końcowy efekt drukowanej rzeczy, jej trwałość i wytrzymałość.