Pora na przedszkole

stresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumi

Pora na przedszkole Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Nauka śpiewu w przedszkolu

Przedszkolanki powinny pracować z dziećmi w taki sposób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumieć, czym jest upływ czasu. Jednocześnie dzieci w przedszkolu uczestniczą w zajęciach sprawnościowych, w trakcie których wykonują specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia. Mogą także ćwiczyć w rytm muzyki, czemu służą zajęcia rytmiczne, w trakcie których dzieci mogą grać na różnych instrumentach, a także poruszać się w rytm muzyki. Będą mogły także rozpocząć naukę śpiewu, kontynuowaną potem w szkole.


Najczęściej podawane w przedszkolu śniadania

Dzieci przebywają w przedszkolu od wczesnych godzin porannych do późnych godzin popołudniowych, a nawet wieczornych, dlatego podawane są im różne posiłki. Zawsze jednak, zanim kuchnia zdecyduje się na serwowanie dzieciom konkretnych posiłków, przeprowadzi wywiad z rodzicami dziecka dotyczący jego upodobań kulinarnych i na tej podstawie będzie się starała przygotowywać najbardziej smaczne dla dzieci posiłki. Na śniadanie podawana może być kromka chleba z dżemem lub kawałkiem dobrej szynki, a do tego herbata lub kakao. Natomiast na pierwsze danie podana zostanie zupa odpowiadająca smakowo większości dzieciom, a po upływie jakiegoś czasu również drugie danie. Dzieciom, które wychodzą ostatnie z przedszkola, podany zostanie również podwieczorek.


Poznawanie ulubionych smaków dzieci

Przedszkole staje się dla dzieci okazją do poznawania nowych smaków. Przedszkolanki pracujące z dziećmi starają się poszerzać ich kulinarne upodobania poprzez sukcesywne wprowadzanie do przedszkolnego menu nowych potraw, a także poprzez rozmowy z dziećmi, w czasie których opowiadają one o swoich ulubionych potrawach. Mogą być im także pokazywane rysunki warzyw i owoców oraz czytane wierszyki opowiadające o tym, dlaczego warto zdrowo się odżywiać. Szczególna uwaga będzie zwracana na dzieci otyłe, które będą pilnowane, żeby nie zaczęły podjadać pomiędzy posiłkami oraz na dzieci zbyt chude, z którymi będą prowadzone odpowiednie zajęcia, motywujące je do jedzenia. Przedszkolanki będą się starały wzbudzić w dzieciach wrażenie, że jedzenie jest czymś przyjemnym.