Ruch, sport i odżywki

Jak wiadomo, wiele osób uprawia sport szczególnie dlatego, że chce odpowiednio wymodelować swoją sylwetkę. Czy warto wtedy sięgnąć po odpowiednie preparaty? Okazuje się, że jest to dość skuteczny sposób na zwiększenie swojej

Dodane: 03-11-2016 04:11
Ruch, sport i odżywki

Chemia a efekty sportowe

Odżywki białkowe czy witaminowe mają za zadanie dostarczyć do naszego organizmu substancje, które odpowiadają na przykład za naszą kondycję czy ilość masy mięśniowej. Jak wiadomo, wiele osób uprawia sport szczególnie dlatego, że chce odpowiednio wymodelować swoją sylwetkę. Czy warto wtedy sięgnąć po odpowiednie preparaty?

Okazuje się, że jest to dość skuteczny sposób na zwiększenie swojej muskulatury. Problemy mogą się pojawić jednak, gdy przestaniemy stosować takie środki chemiczne. Przyzwyczajony do ich zażywania organizm może nas negatywnie zaskoczyć, wracając do dawnego wyglądu. Dlatego też zdania na temat tego, czy warto zażywać takie preparaty w celu wyrzeźbienia własnego ciała są bardzo podzielone.


Czy warto sięgać po odżywki zawierające białko?

Wiele osób, które często przychodzą na siłownie i inne obiekty sportowe sięga po odżywki dla sportowców. Jak wiadomo, ludzie, którzy chcą zbudować swoją muskulaturę muszą poświęcić wiele czasu, aby osiągnąć zadowalające efekty. Spora część ludzi decydująca się na zażywanie tego rodzaju preparatów uważa, że dzięki nim można osiągnąć upragniony cel w o wiele krótszym czasie.

Odżywki białkowe, które są przygotowane specjalnie dla osób pragnących powiększyć swoje mięśnie mogą naprawdę sprawić, że efekty ćwiczeń pojawią się o wiele szybciej. Trzeba jednak pamiętać, że samo stosowanie odżywek dla sportowców nie spowoduje przyrostu masy mięśniowej, więc warto po takie odżywki sięgać tylko w przypadku, gdy aktywnie uprawiamy sport.


O odżywkach po treningu w Wikipedii

Po wysiłku należy przyjmować węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (węglowodany szybko przyswajalne - cukry proste). Ich stosowanie uzupełnia starty glikogenu mięśniowego. Niedostateczne uzupełnienie diety aminokwasami czy węglowodanami może w krótkim czasie doprowadzić do katabolizmu mięśni, co prowadzi do zaniku masy mięśniowej.

Ogólnie przyjętą zasadą jest, że bezpośrednio po treningu przyjąć należy odpowiednio dużą dawkę węglowodanów (od 50g do nawet 150g), szybko wchłanialnego białka w postaci izolatu lub hydrolizatu białka serwatkowego (od 25g do 45g) oraz kreatynę (od 5g do 10g). Osoby ćwiczące wyjątkowo ciężko powinny także przyjmować porcję aminokwasów rozgałęzionych BCAA lub glutaminy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Suplement_(kulturystyka)