Rynek farmaceutyczny jak każdy inny

iach.Farmaceutyczne badania rynkuBadania marketingowe i rynkowe można przeprowadzać w różnych dziedzinach biznesu i nie tylko. Szczególnym przypadkiem badań są badania rynku medycznego i farmaceutycznego. Wiele firm oferuje podobn

Dodane: 19-10-2016 05:39
Rynek farmaceutyczny jak każdy inny Rynek farmaceutyczny, jak każdy inny, ma pewne ograniczenia. Dlatego przed wprowadzeniem nowego leku firmy często korzystają z badań firm na przykład . Coś o marketingu i badaniach.

Farmaceutyczne badania rynku

Badania marketingowe i rynkowe można przeprowadzać w różnych dziedzinach biznesu i nie tylko. Szczególnym przypadkiem badań są i farmaceutycznego. Wiele firm oferuje podobne badania oraz ich analizę.

Zazwyczaj wykonuje się je na grupach lekarzy pracujących w zawodzie, personelu medycznym oraz na pracownikach aptek. Wchodzą w to różnorakie aspekty wprowadzania nowości na rynek medyczny. Zwyczaje pacjentów, rekomendacje farmaceutów i lekarzy oraz skuteczności opakowań i kampanii reklamowych. Każda firma ma swoja bazę danych z której korzysta przy wykonywaniu badań dla klientów.


Cytat z Wikipedii o użyteczności badań marketingowych

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.

Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Poznanie ryzyka inwestycji w firmę - badania

Inwestycje w nowe technologie lub produkcja nowych produktów, np. leków wymaga poniesienia pewnych kosztów, które przecież mogą się nie zwrócić. Ryzyko niepowodzenia inwestycji można jednak zmniejszyć inwestując w odpowiednie badania marketingowe, których wyniki mogą rzucić nowe światło na daną inwestycję.

Co do samych metod badań marketingowych to jest ich na tyle duże, że nie ma sensu wymieniać ich wszystkich. Badania mogą objąć inwestycję na wielu płaszczyznach biznesu, nie tylko wprowadzania nowych produktów, ale również potrzeb reklamowych oraz badania ich skuteczności.