Samochód na łasce mechanika - można inaczej?

ącym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemie

Dodane: 29-07-2016 15:31
Samochód na łasce mechanika - można inaczej?

Tłok obrotowy w silniku?

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym


Czy warto oddać auto do zakładu mechanicznego?

Naprawa w warsztacie? Z pewnością jest to najpopularniejszy sposób na radzenie sobie z problemami technicznymi dotyczącymi naszych aut. Czy jednak zawsze możemy być pewni, że taka naprawa przebiegnie tak, jak powinna i nie pojawią się przy tym nieprzewidziane problemy? Oczywiście nie. Dlatego właśnie powinniśmy zawsze korzystać z renomowanych, sprawdzonych warsztatów, które zagwarantują nam, że wykonana przez nie praca będzie rzetelna oraz bezpieczna dla naszego samochodu. Jedynie takie miejsca mogą sprawić, że nasz samochód szybko powróci na drogę, więc czasem warto nawet zapłacić więcej za porządny serwis, niż sprawiać sobie dodatkowe problemy.


Czy warto jest zapłacić więcej za naprawę samochodu?

Naprawy samochodów to temat, który nie wywołuje u nas pozytywnych emocji. Nikt w końcu nie chciałby, by jego samochód się zepsuł, ale jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, powinniśmy wiedzieć, co trzeba zrobić. Najlepiej oczywiście będzie oddać nasze auto do mechanika i zapewnić mu najlepszą opiekę. Niektóre naprawy będą oczywiście mniej kosztowne, inne wyniosą już znacznie więcej, jednak bez względu na to, nie powinniśmy próbować oszczędzać. Jeśli będziemy starać się znaleźć bardzo tani serwis samochodowy, może okazać się, że nie zapewni on nam usług na odpowiednim poziomie i wręcz zaszkodzi naszemu autu, a i tak za takie usługi będziemy musieli zapłacić. Jeśli więc zależy nam, by auto było w dobrych rękach, powinniśmy być gotowi czasem zapłacić za naprawę nieco więcej.