Zdrowe odżywianie się i super food

jednym z najważniejszych rzeczy w życiu człowieka, niewłaściwa może doprowadzić do wielu problemów ze zdrowiem; np. otyłością, niedoborami minerałów czy witamin. Takie długotrwałe niedobory sieją spustoszenie w naszym organizmie,

Dodane: 02-09-2016 05:52
Zdrowe odżywianie się i super food Pożywienie mające wiele składników odżywczych i interesujące właściwości zdrowotne- . Dieta urozmaicona w tego typu pożywienie na pewno wyjdzie na zdrowie.

Wyniszczająca dieta

Dieta jest jednym z najważniejszych rzeczy w życiu człowieka, niewłaściwa może doprowadzić do wielu problemów ze zdrowiem; np. otyłością, niedoborami minerałów czy witamin. Takie długotrwałe niedobory sieją spustoszenie w naszym organizmie, więc jeżeli mamy jakieś niedobory w minerałach to powinniśmy je jak najszybciej uzupełniać.

Źle dobrana i prowadzona dieta, np. odchudzająca również może mieć nieciekawe skutki dla naszego ciała. Niestety wiele osób samemu chce układać sobie dietę i często jest ona zbyt uboga w kalorie. Wszystko przez logikę sprowadzającą się do: im mniej zjem, tym lepiej. To prawda, że niedobory kalorii w diecie nasz organizm sobie 'odbije' z naszej zebranej tkanki tłuszczowej, jednak nie może się to dziać zbyt szybko. Często przy takiej ekstremalnej diecie cierpi wątroba, nerki oraz układ nerwowy- z powodów niedoborów witamin i minerałów.


Dieta, hasło w Wiki

Pewną popularnością cieszą się też diety niskowęglowodanowe, zalecające większe spożycie tłuszczów i białek. W Polsce jest to tzw. dieta Kwaśniewskiego (zwana też przez zwolenników żywieniem optymalnym), w innych krajach popularna jest podobna dieta Atkinsa. Diety te stoją jednak w ostrej sprzeczności z powszechnie akceptowanymi przez większość ośrodków naukowych zajmujących się kwestiami zdrowego odżywiania, zasadami prawidłowej diety. Np. Komitet Terapii Wydziału VI Nauk Medycznych Polskiej Akademii Nauk uważa, że dieta Kwaśniewskiego jest " wybitnie szkodliwa dla zdrowia".

Rodzaj diety ma wpływ na rozwój próchnicy. Dieta bogata w węglowodany zwiększa ryzyko niekorzystnych reakcji chemicznych w obrębie płytki nazębnej, co zwiększa kariogenność. Najlepszymi pokarmami minimalizującymi ryzyko próchnicy są pokarmy twarde (sery, orzechy, warzywa), oraz nie zawierające sacharozy - zamiast tego lepsze są zastępcze słodziki3. Wbrew jednak temu, dowiedziono że rodzynki (wyjątkowo bogate w węglowodany), mogą hamować rozwój próchnicy4. Niewykluczone że w odniesieniu do innych owoców suszonych zachodzi podobna sytuacja.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dieta


Węglowodany i substancje wspomagające

Węglowodany szybkotrawione, zawierają je takie produkty jak na przykład banany. Należy je przyjmować po treningu, najlepiej od razu. Pomoże to zregenerować siły i zwiększy ilość glikogenu mięśniowego. Dodatkowo warto zażyć białko serwatki, aby uzupełnić możliwe niedobory białek. Takich rzeczy można wymienić jeszcze wiele. Oczywiście bardzo dużo zależy od samego organizmu, przecież każdy ma inną wytrzymałość oraz może inaczej zareagować na niektóre substancje. Najważniejsze to obserwować swoje ciało i stwierdzić co działa na nas lepiej, a co gorzej.